Pasquale Iannone (Włochy)
17 października 2024 (czwartek) godz. 19:00 | Aula Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego „Florianka”, Kraków | Program: F. Schubert, L.v. Beethoven, F. Liszt |
19 października 2024 (sobota) godz. 19:00 | Bazylika Pw. Św Małgorzaty, Nowy Sącz | Program: F. Schubert, L.v. Beethoven, F. Liszt |
Koncerty współorganizowane z Włoskim Instytutem Kultury w Krakowie w ramach 24 Tygodnia Języka Włoskiego na świecie.
„Pamiętam Pasquale Iannone, bardzo młodego, siedzącego przy fortepianie w mojej klasie w Akademii Biella, aby przejść przesłuchanie. Od razu uderzyła mnie siła jego brzmienia uzyskana bez widocznego wysiłku, a także spójność jego muzycznej mowa, bezpośrednia, wolna od manier wątpliwego gustu.
„Oto element, który się sprawdzi” – pomyślałem – i chyba się nie myliłem. Dziś Pasquale Iannone zalicza się do pianistów, którzy nie tylko „wiedzą” jak grać i interpretować, ale także radzą sobie z najtrudniejszymi stronami wirtuozowskiego repertuaru; repertuar ten niemal zniknął z programów fortepianowych na około piętnaście lat.” ALDO CICCOLINI
Tymi słowami Aldo Ciccolini udzielił wiatyku Pasquale Iannone, który odwdzięczył się za to zaufanie poświęceniem, dyscypliną i entuzjazmem, które zawsze charakteryzowały jego pianistykę, odnosząc sukcesy w prestiżowych międzynarodowych konkursach, takich jak „Casella” w Neapolu, „Gina Bachauer” w Salt Lake City, „New Orleans” (USA), Web Concert Hall Competition (USA).
Obecnie, kontynuując karierę, która zaowocowała występami zarówno z recitalami, jak i jako solista z orkiestrą we Włoszech, USA, Japonii, Niemczech, Rumunii, Hiszpanii, Belgii, Turcji, Republice Południowej Afryki, Francji, Korei Południowej, Anglii, Szkocji, Wenezuela, Meksyk, w świątyniach koncertyzmu, takich jak Carnegie Hall w Nowym Jorku, Sala Verdi w Mediolanie, Kumho Recital Hall w Seulu, Pasquale Iannone dał się poznać jako pianista i nauczyciel międzynarodowego kalibru, wnosząc w tym ostatnio ubiera swoich uczniów, aby przodować w największych międzynarodowych konkursach.
Jego nagrania i wykonania utworów takich jak Koncert op.59 Moszkowskiego i Koncert nr 4 Scharwenki, a także bardziej zwyczajowy repertuar, umieściły go w gronie najlepszych pianistów włoskich, docenianych w równym stopniu także za granicą.
W ciągu ostatnich dwóch lat Pasquale Iannone występował zarówno z recitalami, jak i z orkiestrą we Włoszech, Rumunii, Japonii, Francji, USA, Niemczech i zadebiutował z wielkim sukcesem w Turcji (Stambuł) z Wie-ner Kammersymphonie oraz w Meksyku z zespołem Meksykańska Państwowa Orkiestra Symfoniczna.
W czerwcu 2014 roku został także zaproszony do jury „Gina Bachauer International Artists Piano Competition” (Salt Lake City – Utah – USA).
Odbył tournee po Chinach, zagrał koncert Roty Soirée w Budapeszcie z Orkiestrą Symfoniczną MAV, zadebiutował w Bułgarii V Koncertem Beethovena, zagrał w Ankarze z Orkiestrą Kameralną Ba-skenta, powrócił z recitalem w Mediolanie w Sala Verdi, dał zadebiutował w Polsce recitalem oraz w Gasteig w Monachium (Sala Carl Orff), mieście, do którego wrócił w kwietniu 2017 roku, aby zagrać III Koncert Beethovena w Herkulessaal.
W 2018 roku zadebiutował w Portugalii II Koncertem Rachmaninowa.
W 2019 roku ukazała się jedna z jego płyt CD w ogólnopolskim magazynie Suonare News, a w 2020 zadebiutował na Biennale Muzycznym w Wenecji.
Ukazał się trzypłytowy zestaw płyt CD zatytułowany „Szkoła fortepianowa Pasquale Iannone’a na festiwalu fortepianowym Barletta” nagrany przez 15 jego utalentowanych uczniów.
Niedawno zasiadał w jury Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego „Franz Liszt” w Weimarze, a w 2022 roku wrócił do USA z Koncertem op.59 Moszkowskiego.
W czerwcu 2022 roku ukazała się jego płyta z muzyką Liszta dla ogólnopolskiego magazynu AMADEUS.
Ponownie zaproszony na Maderę (Portugalia) pod koniec 2022 roku, w lutym 2023 roku dał cykl koncertów w Stanach Zjednoczonych, gdzie otrzymał nowe zaproszenia na rok 2025.